Stå på er, innan någon annan gör det!

Hej och välkommen till kumla,
det du inte vet om dig själv vet alla andra!
?

är så jävla fucking trött på att bo i kumla så det är inte sant, allt jävla skitsnack, jag förstår inte ens vad folk som snackar skit får allting ifrån? Är det sånt som dom har gjort själva och skäms så mycket över så dom säger att nån annan har gjort det, eller vad är det för fel?
Jag menar ingen person nu, utan alla i allmänheten, visst jag kan med snacka skit om nån, men jag hittar då fan inte på en massa och myttar, dom flesta jag känner snackar skit, alla, det finns inte en enda kotte man kan lita på, jo det finns dom få, riktigt få är de jag kan lita på iaf.
Här i kumla ska man vara jävla försiktig med vad man säger och till vilken person, säger man ett enda litet fel till en person, så vips så vet hela kumla om det sen...

Jag skulle göra vad som helst för att flytta härifrån igen, tillbaka till stockholm eller något, säga upp kontakten med alla, förutom dom jag älskar. Det är dom som får mig att stanna kvar här.. men ibland rinner vattnet över bägaren, när ska detta få ett slut egentligen, när ska folk våga gå fram och säga att det var dom som gjorde nånting, och ljög, När ska dom kunna stå på sina egna ben och inte behöva ha folk bakom sig för att kunna käfta med en person som går ensam, det är så jävla lågt.
Om det är TVÅ personer som bråkar, ena går själv på stan, den andra är med alla sina vänner, och DÅ vågar den personen gå fram till den ensamma och dryga och säga dumma saker, sen möter man den personen igen och den är också ensam, då vågar den inte ens kolla på en?

Snälla, ta mod till er, våga va er själva och stå på er innan någon annan gör det.
Om ni fortsätter såhär ni som gör, det kommer inte bli bättre av att spela tuff inför sina kompisar.

Vissa tror dom har så mycket kompisar, men dom är bara med den personen för dom är rädda för att stå där själv sen, gör allt den personen säger åt en att göra, är rädd för att göra ett misstag så man ska stå själv där. Man behöver inte göra ett misstag för såna personer, när dom har hittat en som verkar roligare och modigare, lämnar den dig själv iaf till slut.
Och dom som tror dom kan köpa sina vänner genom att ge dom saker, det funkar inte så. eller tydligen så gör det de för vissa personer, till en viss mängd, till slut blir det för mycket.

Alla människor är lika mycket värda, ingen förtjänar att behandlas annorlunda bara för att man är eller ser ut på ett speciellt sett.
Behandla andra så som du själv vill bli behandlad!




Kommentarer
syrran

Helt rätt, bra skrivet sis

2008-11-25 @ 20:33:17
URL: http://blondincc.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0