Hata eller inte tycka om??

Är hemma nu, fy vad jag inte tycker om att gå från bussen! Det blir bara längre och tråkigare för varje gång, därför jag allid brukar vänta i skolan och ta bussen halv 4, den går ner till skolan, då är det inte långt alls att gå, men allt i världen kan ju inte vara roligt =P

Började tänka på ordet 'hata' när jag skrev tycker inte om, jag tänkte skriva att jag hatar att gå från bussen hem, men kom på att det gör jag inte allste, det jag menar är att egentligen så hatar man nog ingenting, det är bara nånting man säger för att uttrycka att man verkligen inte alls tycker om något, som när man säger att man hatar en person... hata är ett så starkt ord om man tänker efter, så man borde inte hata någon person, man kan tycka illa om den eller inte tycka om personen alls, men ändå acceptera att den finns liksom, jag tycker inte att man borde hata någon, för går man runt och säger till alla eller tänker för själv att; fan vad jag hatar honom/henne, det är ju bara att slösa energi på onödiga saker, även om man hatar någon så kommer den ju alltid att finnas iaf, inte mycket att göra åt saken så bara ignorera det och tänk inte på personen ist. mycket lättare, att bara tänka på det man tycker om ist ;)

oj, vad jag låter som en visdoms människa, inte för att jag riktigt vet vad de betyder men tyckte de passade in nu... Ne men låter som en riktigt kristen som inte hatar någon, utan sprider kärlek till allt och alla, men bra de med alla måste ju få känna sig älskade?!

Nej nu får jag ta och ge mig, jag ska kolla på film och och bara ta det lugnt =)
<3



Den nya jackan jag köpte, älskar den! =D jätte varm och skön!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0