ingen blivande kock!

god kväll på er.
Efter skolan gick jag hem till edvardoch var där en stund.. sen tog jag halv 5 bussen hem..
Då städade jag mitt rum och den lilla toaletten.
Medan jag städade började alexandra med maten, fläsk filé, pommes & bearnesås.
Sen vid 6, så skulle hon gå och möta fredrik (som kommit hit från sthlm) som kom med bussen, så då fick jag fortsätta med maten tyckte hon... hon hade redan skärt upp bitar av en fläskfilé och lagt i stekpannan, så det gick ju bra att steka dom och så.. i och för sig vart dom liiiiite brända men några gick att äta..
Sen kom då problemet.. Eftersom att vi var 4 st som skulle äta så skulle jag skära upp den andra fläskfilén i bitar, men först skära bort allt fett och sånt.. Jag trodde det var lätt att skära bort fett, det såg iallafall lätt ut när alexandra gjorde det... Men det var lättare sagt än gjort. Det funkade inte alls för mig, jag skärde och det gick inte, då försökte jag slita bort det, det gick ännu sämre...
Såhär såg den ut efter mitt försök att skära bort fett och sånt ;



Jag veeeet, det ser ut som att jag verkligen har försökt att stycka den , bildligt talat..
Behöver jag ens säga mer..?

jaja, sen kom alexandra och fredrik och vi dukade, och sen åt vi, vissa bitar av den första jag stekte gick inte ens att skära, dom var små som köttbullar och stenhårda..
Men pommesen och några bitar gick att äta, så vi blev iaf mättna och  belåtna. =)

♦♦♦

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0