första natten i lägenheten

Igår (onsdag) så var det ju dags att flytta allt tungt upp till lägenheten. Vi var ungefär 10 pers som bärde och hjälpte till. Allt är klart nu förutom lite småsaker. Jag sitter i huset nu och har precis klippt gräsmattan, Alexandra och mamma åkte till soptippen och kastade massa sopor.
Jag har det största rummet i lägenheten men ändå när jag och Edvard flyttade runt och försökte att hitta plats åt möbler så vart rummet hur litet som helst, vi flyttade runt mina två sängar typ 2 gånger på olika ställen och garderoben och bokhyllan. Och så kommer mamma och säger att jag ska få ha skåpet vi hade i hallen i mitt rum. Då fick jag panik och bara ville flytta tillbaka hit, till huset haha. Men nu är det ordnat iaf. har nästan hunnit att packa upp allting. Lite smått kvar och så måste jag städa eftersom att alla gick in med skor och så. Så det är sandigt lite överallt.

Inatt kom jag hem vid 12 efter att ha varit ute och åkt bil en stund med Edvard och Johan. Jag låg säkert klarvaken i två timmar och bara lyssnade på alla fotsteg våningen över. Det kommer då ta lång tid att vänja sig vid att det dunsar lite då och då, plus att man hör jättebra om typ ngåra går förbi utanför!

Tillslut så somnade jag iaf och imorse vaknade jag av att dom höll på för fullt. Det är mycket kvar att packa upp och ställa på plats men ändå har vi packat upp hur mycket som helst! Och om man tänker på hur mycket saker vi hade och fick plats med här i huset så är det hälften så litet i lägenheten. Typ i köket har vi knappt några luckor alls så svårt att få plats med allting!

Snart kommer Emanuel hit och sen mamma och Alexandra, då ska vi åka "hem" då till lägenheten.. usch vad himla skumt det känns! Men senare ska jag iaf åka och bada. Med Edvard, Mikaela och KANSKE JOhan, Glenn, Laura och Vickie.

♦♦♦

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0