säbylund

Nu har jag läst hur mycket som helst i boken, från sida 56 tror jag till sida 118. Blir så himla rörd av boken så nu ska jag inte läsa mer, kanske fortsätter ikväll då! Boken heter "En tillräckligt vacker dag för att dö!" Det är en sann berättelse om en kvinna som flyttar till brasilien och sedan skiljer sig från sin första man som hon fått barn med. Sedan träffar hon sin "stora kärlek" som inte är så bra som hon tror. Det är misshandel, vapen jakter och droger, som blir till hennes vardag. Den är värd att läsa och ruggigt bra!

Har precis ätit, det blev makaroner och pannbiff idag (som vi åt igår också), men idag var det jag som lagade maten!
Edvard ringde mig för ett tag sen och nu är han hemma, vi planerar att åka till Säbylund, ett badställe, och sitta och mysa. Vi ska ta med filt och gottis saker såsom kakor, dricka och annat. Vi kanske badar också ifall det inte är alldeles för kallt. Nu har ju solen börjat att titta fram igen, vad härligt.
Imorse fick jag nämligen en sån där känsla av att sommaren var slut efter att det har varit sånt här väder i några dagar nu. Men så får det inte vara, jag vill ha mycket mer sommar och sola och bada!

Om jag inte kommer hem sen så hörs vi imorgon! Ha det bra sålänge!

♦♦♦

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0