carro-frukost

Imorse väckte Mikaela mig vid ungefär halv 11.. Då skulle mamma och Emanuel åka iväg till fjugesta och träffa mammas kompis och hennes barn.
Självklart så somnade jag om och vaknade klockan kvart i 12 ungefär.
Jag gick upp och vandrade lite så att jag skulle vakna till och sen var det dax för frukost.. Stog i kylskåpet ett tag och funderade på vad jag skulle äta, men så kom jag på det! Frukosten vi alltid fick av farmor när vi var små!
Det är en tunnbröds macka som man steker alltså, hur gott som helst.

Såhär gör man:
-Ta ett runt tunnbröd.
-Ta fram stekpannan och sätt på kanske 5an så går det fortast.
-På mackan lägger du på smör över hela mackan. Ost och skicka lägger du på ena halvan bara, sen viker du ihop mackan. (Det går självklart med andra pålägg också, men ost och skinka är min absoluta favorit!)
-Lägg i mackan i stekpannan, låt den inte ligga för länge på en sida bara då den blir bränd. Utan vänd på mackan då och då så att den blir brun / gyllenbrun på båda sidorna!

Så enkelt var det! =D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0