kul dag

Första dagen på praktiken var faktiskt kul!
Kom till mariberg ungefär 20 över 9, så fick vänta 40 min innan det öppna så vi satt på Coop och Backe och Nea köpte macka så länge!
Sen öppnade det.. Det har inte vart en osysslolös dag iaf, har haft något att göra precis hela tiden!
Men lite jobbigt att jag slutar klockan 6 varje dag.
Det jag har fått göra under dagen var iaf att morgonstäda när jag kom, genom att putsa speglar, damma lite och sen gå igenom alla kläder så att det var i storleksordning, det skulle vara minsta storleken längst fram eller överst.
Det tog ett tag att gå igenom allting, klockan var runt tio i 12 när vi var klara med det, (att jag skrev vi är för att det var en till praktikant som var där, men ska bara vara där på måndagar), så då tog jag lunch, gick till Backe och Nea som var på Carlings och sen gick vi och åt på McDonalds =)
Sen ut och röka, hittade en snäll person som bjöd på en cigg. (Y)
Så blev klockan 1 och dags att gå tillbaka, då hade alla varor kommit in, det var hela 16 kartonger. Så det har jag hållt på med hela eftermiddagen, packa upp varorna, sortera storlekarna, och de som skulle ut i butiken och in på lagret.
Det var jätte mycket fina tröjor som kom, ett jättefint linne som jag vill ha, perfekt till sommaren, så hörrni, ta en sväng förbi BikBok, mycket fina mjukis kläder också! Och Armband och örhängen.

Ett tag innan det var dags att gå till bussen, så fick jag och Anna (den andra praktikanten) en sista uppgift!
Det var skinnjackor som hade kommit in och det hade blivit massa fula konstiga fläckar på dom. Anledningen till det var att jackorna hade tillverkats i ett varmt land och sen var det så kallt här.
Men så vi fick en hårtork och en liten handduk, satt och blåste med hårfönen på fläckarna i ett tag, sen torka med handduken efter. Ett bra tips till er om det skulle hända om ni köper en skinnjacka; Håll hårfönen 20-30 cm bort från jackan, blås på fläcken/fläckarna inte allt för lång stund åt gången, sen torka med handduk, det roliga är att det faktiskt funkade!
Så det satt vi i 1h och 30 min och gjorde.

Sen var det dags att gå hem, Alexandra hämtade mig vid bussstation och sen hem och äta, hur gott som helst, var hungrig jättelänge innan jag slutade, men så äre!

Nu har jag skrivit för mycket känner jag, men kort sagt, det var kul att praktisera på bikbok iaf haha!
♦♦♦


Kommentarer
Jessica

Naj, fan vad skönt att prao hörru. Hur länge praoar du? tänkte att man kunde komma förbi någon dag! :)

2009-01-26 @ 22:44:00
URL: http://yescarlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0