tankar och funderingar!

Jag har tänkt på en sak jätte länge.
Nu går det massa reklamer om Unicef och allt sånt där. Om att rädda svältande barn och blir fadder och skänka pengar till barnen där som har det hur dåligt som helst.
Men så har jag tänkt att hur jävla mycket "spel" är det inte på tv. Man ska gissa ETT ord och det kan man vinna 100.000 kr på liksom.
VARFÖR ha såna dumma spel så folk vinner mer pengar än dom redan har här i sverige, istället för att skänka dom pengarna till dom i ex afrika?
Det tycker jag är jävligt sjukt liksom. Och bingo lotto och allt sånt där skit.
Verkar som att sverige kan ge bort hur jävla mycket pengar som helst, liksom en miljon dit och en miljon hit, grattis du vann för att du gissade rätt ord, eller hade rätt siffror på din bricka.
Tänkt hur mycket bara 1 miljon skulle betyda för alla barnen då?!?!

Idiotiskt att dom kommer på sånt där.. vad jag tycker!
VAD TYCKER NI ?!?!?

Kommentarer
Anonym

det är ju därför vi betalr skatt...

2009-08-14 @ 18:45:30
Vickie

Jaa men dom har ju inte pengarna egentligen, de får ju pengar av att vi ringer in också som typ bingo lotto, då ringer de ju as många och varje samtal kanske kotar 7 kr eller nått och så säger de " du kom inte med den här gången fösök igen", så det är däifrån de får pengarna också.

2009-08-14 @ 18:49:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0